Artikler

man having a phone call in front of a laptop

Hallo, er det du som driver med tekst?

[Telefonen ringer]

– Hallo?

– Hei, er det du som er tekstforfatteren?

– Ja. 

– Det er XXX fra YYY her. 

– Det var et rart navn. 

– Vi driver og går igjennom hjemmesiden vår, og vi sliter med teksten. 

– Ikke uvanlig. 

– Er det ikke?

– Nei. 

– Jeg synes innholdet er fint, men så er det par andre her som er uenige. 

Typisk

– De synes det er tungt og tørt. 

– Å, ja? 

– Men det er jo sant det som står der, tørt eller ikke tørt. 

– Det håper jeg da. 

– Uansett, det er derfor jeg ringer. Hvis det er sånn at det ER tørt, så må vi gjøre noe med det. 

– Du vil at jeg skal vanne litt? Dusje ordene. Fukte dem sånn at de …

– Nei, jeg vil at du skal skrive klart og tydelig innhold sånn at folk forstår hva vi holder på med.

– Ja, beklager. Det var det jeg mente. Glem det med vanningen. Det var en metafor.

– Er det noe jeg ikke trenger, så er det metaforer. Jeg har egentlig ikke tid til å prate med deg engang.

– Tid er penger?

– Hva?

– Nei ingen ting. Kan jeg komme innom for å bli litt bedre kjent med dere?

– Er det nødvendig? Kan jeg ikke bare få noen til å sende deg noen stikkord på mail?

– Da får du heller spørre noen andre.

– Er du frekk? Vil du ikke ha jobben?

– Ikke hvis det skal være på den måten.

 

Uansett, det er derfor jeg ringer. Hvis det er sånn at teksten ER tørr, så må vi gjøre noe med det. 

– Hallo? Er du der?

– Ja. Du kan komme i morgen. Klokken 10.00.

– Flott, da noterer jeg det. Klokken 10 til 12.

– 10-11.

– 10-12

– 10-11.30

– Greit. Vi prøver å være effektive. Det er du som er kunden. Det er du som er helten.

– Virker ikke sånn.

Sorry.

– Du skal aldri si unnskyld.

Ikke?

– Nei.

– Det skal jeg huske på.

[3 uker senere – telefonen ringer]

– Hei, du har kommet til tekstforfatteren.

– Hei, XXX fra YYY her igjen.

– Hei.

– Vil bare si at det funket. Ingen sier at teksten er tørr lenger.

– Hyggelig å høre.

– Og du?

– Ja.

– Du skal aldri si unnskyld.

– Det sa du forrige gang også.

– Gjorde jeg?

– Ja.

– Men jeg mener det. Du må aldri si unnskyld.

– Unnskyld, unnskyld, unnskyld.

– Jeg ringer deg i morgen. Du må se på noen presentasjoner for oss. Innholdet er litt tørt, sier de.

Del dette innlegget

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

frode@kaafjeld.no
+47 900 72 863

Basecamp: Her og der
Oslo, Norge, Verden

Følg meg på: