Som tekstforfatter og innholdsentreprenør må du hele tiden sette deg inn i nye verdener, nye bransjer og nye målgrupper.
Denne gangen handlet det om mesopelagisk fisk og utnyttelsen av denne som sundt og næringsrikt fôr til oppdrettslaks. Kunden var MESO as.
Målgruppen for hjemmesiden er bred – fra fiskeindustrien til lisensmyndigheter i land og lokalsamfunn som har denne fiskearten utenfor sin kyst.
Hvordan tilpasse innholdet i forhold til dette?
- Forstå hva som er viktig for målgruppene.
- Bygge opp siden i forhold til dette.
- Gjøre innholdet mest mulig relevant og nyttig
- Samtidig skape et helhetlig inntrykk som gir tillit.
Litt mer om bakgrunnen
I 2050 er vi nærmere 11 milliarder mennesker på kloden vår. Og alle skal ha mat. FN og andre påpeker at i dette bildet spiller fisk en sentral rolle. Siden villfisk-bestanden er under press, må den økte etterspørselen dekkes av oppdrett.
Men også denne fisken må ha et sunt og vitaminrikt kosthold. MESO vil derfor lage fiskefôr av ressurser fra havet fremfor soyaprodukter, som dominerer fôrindustrien i dag.
Nok om det. Den nye hjemmesiden til MESO er i hvert fall «made by» Kaafjeld & Trond Kielland AS.
Trenger du hjelp med innhold til hjemmesiden din? Ta kontakt.
